Voortbouwend op haar vijftigjarige technologie-erfenis en reputatie, heeft Capgemini haar nieuwe logo en huisstijl gepresenteerd. De nieuwe merkidentiteit wil drie unieke kenmerken van Capgemini reflecteren, toegespitst op de zakelijke uitdagingen van zijn klanten en het ondersteunen van hun digitale ambities. Deze drie pilaren zijn: dynamiek, precisie en mensen.
Volgens Virginie Regis, lid van de Group Executive Committee en Group Marketing & Communications Director bij Capgemini, is het logo dertien jaar geleden voor het laatst opgefrist. “In de tussenliggende periode is er veel veranderd. Niet alleen de vorm en omvang van business is gewijzigd, maar de hele markt is ingrijpend veranderd. In het jaar waarin wij onze vijftigste verjaardag vieren zijn we de uitdaging aangegaan om onze merkidentiteit te vernieuwen. Het nieuwe logo en de huisstijl passen bij een organisatie in beweging en stralen tegelijkertijd uit dat wij de zakelijke uitdagingen van onze klanten met precisie en vertrouwen kunnen ondersteunen. In een tijd van digitale interacties hebben wij er bovendien naar gestreefd om ons logo menselijker te maken, dankzij het gebruik van een fris, handgeschreven format. We zijn nu bezig om de gehele merkarchitectuur van alle Group-merken onder de loep te nemen.”
Technologie is niets zonder de mensen erachter. Dit is de visie die Capgemini vanaf het begin uitdraagt en waar het nieuwe, handgeschreven logo bij aansluit. Bovendien past het volgens het bedrijf goed bij de in 2010 gelanceerde slogan, die nu nog net zo relevant is als in 2010: ‘People matter, results count.’
20 en 21 mei 2025 Deze 2-daagse cursus is ontworpen om dataprofessionals te voorzien van de kennis en praktische vaardigheden die nodig zijn om Knowledge Graphs en Large Language Models (LLM's) te integreren in hun workflows voor datamodelleri...
22 mei 2025 Workshop met BPM-specialist Christian Gijsels over AI-Gedreven Business Analyse met ChatGPT. Kunstmatige Intelligentie, ongetwijfeld een van de meest baanbrekende technologieën tot nu toe, opent nieuwe deuren voor analisten met innovatie...
17 t/m 19 november 2025 De DAMA DMBoK2 beschrijft 11 disciplines van Data Management, waarbij Data Governance centraal staat. De Certified Data Management Professional (CDMP) certificatie biedt een traject voor het inleidende niveau (Associate) tot...
Alleen als In-house beschikbaarWorkshop met BPM-specialist Christian Gijsels over business analyse, modelleren en simuleren met de nieuwste release van Sparx Systems' Enterprise Architect, versie 16.Intensieve cursus waarin de belangrijkste basisfunc...
Deel dit bericht