Tegenwoordig is web content management cruciaal voor elk bedrijf in het bereiken van een succesvolle communicatie met klanten. Voor het leveren van effectieve digitale ervaringen is het kiezen van de juiste leverancier en oplossing daarom van groot belang. Gartner heeft recentelijk zijn Magic Quadrant voor Web Content Management (WCM) gepubliceerd, wat bedrijven goed op weg kan helpen de juiste leverancier te vinden. Adobe's Experience Manager software werd voor het zevende jaar op rij geëvalueerd als leider in de markt, met bedrijven Sitecore en Acquia als grootste concurrenten.
Gartner omschrijft web content management (WCM) als “het controleren van de geconsumeerde content op een of meerdere digitale kanalen door het gebruik van specifieke management tools in een centrale opslagplaats. Deze oplossingen kunnen verkocht worden als commerciële producten, open-source tools of hosted service aanbiedingen.” Naast het simpelweg kunnen publiceren van webpagina’s moesten de WCM aanbieders van Gartner aan de volgende eisen voldoen:
Hieronder ziet u het overzicht van de geselecteerde WCM-aanbieders. De "leaders" in Gartner's Magic Quadrant zijn welbekende en gepositioneerde aanbieders die daarnaast vooruitstrevend in het aandrijven en opvolgen van transformaties in de markt. De "challengers" zijn sterk gepositioneerde aanbieders, maar blijven achter qua innovatie en kunnen hierdoor tekortkomen in het inspelen op nieuwe trends. "Visionairies" zijn juist gericht op nieuwe ontwikkelingen en technologieën. Om een "leader" te worden moeten deze aanbieders de kernaspecten van hun aanbieding verbeteren zoals customer service, onderdelen van de software zelf of hun financiële gezondheid. De vierde groep bevat de "niche players". Zoals de naam al aangeeft, richten deze spelers zich op een bepaald segment binnen de markt. De specialisatie in een bepaalde niche onderscheidt deze aanbieders van hun concurrentie, maar kan wel een belemmering zijn voor verdere groei en innovatie.
14 en 15 mei 2025 Organisaties hebben behoefte aan data science, selfservice BI, embedded BI, edge analytics en klantgedreven BI. Vaak is het dan ook tijd voor een nieuwe, toekomstbestendige data-architectuur. Dit tweedaagse seminar geeft antwoord op...
19 t/m 21 mei 2025Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde trainer Lawrence Corr over het modelleren Datawarehouse / BI systemen op basis van dimensioneel modelleren. De workshop wordt ondersteund met vele oefeningen en praktij...
20 en 21 mei 2025 Deze 2-daagse cursus is ontworpen om dataprofessionals te voorzien van de kennis en praktische vaardigheden die nodig zijn om Knowledge Graphs en Large Language Models (LLM's) te integreren in hun workflows voor datamodelleri...
22 mei 2025 Workshop met BPM-specialist Christian Gijsels over AI-Gedreven Business Analyse met ChatGPT. Kunstmatige Intelligentie, ongetwijfeld een van de meest baanbrekende technologieën tot nu toe, opent nieuwe deuren voor analisten met innovatie...
17 t/m 19 november 2025 De DAMA DMBoK2 beschrijft 11 disciplines van Data Management, waarbij Data Governance centraal staat. De Certified Data Management Professional (CDMP) certificatie biedt een traject voor het inleidende niveau (Associate) tot...
Alleen als In-house beschikbaar Het Logical Data Warehouse, een door Gartner geïntroduceerde architectuur, is gebaseerd op een ontkoppeling van rapportage en analyse enerzijds en gegevensbronnen anderzijds. Een flexibelere architectuur waarbij snell...
Deel dit bericht