Pyramid Analytics heeft de tweede plaats behaald van achttien Business Intelligence-leveranciers in de Collective Insights Market Study van Dresner Advisory Services, een onafhankelijk adviesbureau.
Medeoprichter en CEO van Pyramid Analytics Omri Kohl is blij met de wereldwijde erkenning. “Dit is een positieve erkenning voor onze inzet om klanten een robuust collaboratief business analytics platform te leveren. Het Pyramid-platform blijft disruptief in de markt door de toonaangevende mogelijkheden voor samenwerking, governance en storytelling, waarmee iedereen in een organisatie gezamenlijk datagedreven beslissingen kan nemen.”
Samenwerking
Het rapport van Dresner bevestigt dat Pyramid Analytics de sterkste mogelijkheden biedt op de volgende kritische gebieden.
• Samenwerking: Annoteren, delen, beoordelen en onderhouden van discussies over content.
• Governance: Data lineage, versiebeheer, sign-on, gedefinieerde toegangsniveaus, gebruiksmonitoring, en de mogelijkheid om officiële gegevensbronnen te certificeren.
• Data storytelling: Author highlighting, navigatiehulpmiddelen, gebruikersinteracties en door de gebruiker gedefinieerde flows.
• Integratie met Enterprise Collaboration Frameworks: Bevat functionaliteit en ondersteuning voor de meest populaire enterprise samenwerkingsframeworks van vandaag, waaronder Yammer, Jive en Chatter. Gebruikers kunnen de content die zij hebben gemaakt in Pyramid Analytics in deze frameworks integreren en commentaar geven op alle niveaus van de applicatie.
Pyramid Analytics is een compleet analytisch platform dat self-service analytics combineert met centrale governance, wat een optimale samenwerking oplevert voor organisaties. Deze samenwerking rond datasets en rapporten gaat verder dan enkel content, context en een enkele bron van de waarheid.
Sterke prestaties
Het Collective Insights onderzoek verschijnt voor het tweede jaar. Het biedt een wereldwijde analyse van collaboratieve Business Intelligence tools en is gebaseerd op een eigen meetinstrument voor leveranciersprestaties. Dit onderzoek helpt gebruikers van Business Intelligence technologie om een leverancier te kiezen die het beste past bij hun organisatorische eisen.
“Vorig jaar hebben we ons onderzoeksrapport voor collaboratieve Business Intelligence uitgebreid met gebruikersbeheer en data storytelling om een volledig beeld te krijgen van hoe gebruikers op technologie vertrouwen om de consistentie van informatie te verbeteren en besluitvorming in groepen te versnellen. Wij feliciteren Pyramid Analytics wederom met zijn zeer sterke prestaties in dit jaarverslag,” zegt Howard Dresner, oprichter en chief research officer van Dresner Advisory Services.
Klik hier om de Dresner Collective Insights 2017 Market Study te downloaden.
27 maart 2024 (Face-to-face én Live Video Stream) Schrijf in voor al weer de elfde editie van ons jaarlijkse congres met wederom een ijzersterke sprekers line-up. Op deze editie behandelen wij belangrijke thema’s als Data Architectuur, D...
28 maart 2024 (halve dag)Praktische workshop met Alec Sharp [Halve dag] Deze workshop door Alec Sharp introduceert conceptmodellering vanuit een non-technisch perspectief. Alec geeft tips en richtlijnen voor de analist, en verkent datamodellering op ...
28 maart 2023 Dit seminar met Mike Ferguson gaat dieper in op de ontwikkeling van dataproducten en ook hoe je een datamarktplaats kunt gebruiken om het delen van dataproducten in de hele organisatie te regelen en te delen om de time-to-value te ver...
28 maart 2023 Dit seminar behandelt de strategische implementatie van Knowledge Graph-initiatieven binnen organisaties en biedt een uitgebreid raamwerk waarin geavanceerde technieken worden gecombineerd met praktijkcases. Het voorziet deelneme...
9 april 2024 Workshop met BPM-specialist Christian Gijsels over AI-Gedreven Business Analyse met ChatGPT. Kunstmatige Intelligentie, ongetwijfeld een van de meest baanbrekende technologieën tot nu toe, opent nieuwe deuren voor analisten met inno...
11 april 2024 Praktische workshop Datavisualisatie - Dashboards en Data Storytelling. Hoe gaat u van data naar inzicht? En hoe gaat u om met grote hoeveelheden data, de noodzaak van storytelling en data science? Lex Pierik behandelt de stromingen in ...
16 april 2024 Praktisch en interactief seminar met Nigel Turner Data-gedreven worden lukt niet door alleen nieuwe technologie en tools aan te schaffen. Het vereist een transformatie van bestaande business modellen, met cultuurverandering, een herontw...
24 en 25 april 2024 Organisaties hebben behoefte aan data science, selfservice BI, embedded BI, edge analytics en klantgedreven BI. Vaak is het dan ook tijd voor een nieuwe, toekomstbestendige data-architectuur. Dit tweedaagse seminar geeft antwoord ...
Deel dit bericht