17-11-2016

Talend maakt winnaars van de Data Masters Awards 2016 bekend

Deel dit bericht

Talend heeft de winnaars bekend gemaakt van de Talend Data Masters Awards. Deze jaarlijks terugkerende awards zijn een blijk van erkenning voor bedrijven die de oplossingen van Talend op innovatieve wijze inzetten om hun bedrijfsvoering flexibeler, slagvaardiger en meer datagedreven te maken. De 19 winnaars werden bekendgemaakt tijdens het jaarlijkse Talend Connect-congres in Parijs.

CEO Mike Tuchen van Talend is trots op de prestaties van zijn klanten. “We hebben de Data Masters Awards in het leven geroepen om de aandacht te vestigen op de unieke en vooruitstrevende manieren waarop onze klanten big data inzetten om hun bedrijfsvoering te transformeren. Overal ter wereld ontdekken bedrijven in allerhande sectoren hoe cloud computing en big data kunnen helpen om een nieuwe invulling te geven aan de levering van producten en diensten. De winnaars van de Data Masters Awards laten zien hoe deze nieuwe technologieën kunnen bijdragen aan een bedrijfsbrede ROI. In sommige gevallen levert het zelfs voordelen op voor de hele samenleving. Wij zijn trots dat onze oplossingen een belangrijke bijdrage leveren aan digitale transformatie.”

De winnaars van de Talend Data Masters Awards werden geselecteerd aan de hand van diverse criteria, zoals creativiteit, innovatie, de omvang en complexiteit van projecten, de ontwikkeling van nieuwe toepassingsscenario’s voor big data en de toegevoegde waarde voor de organisatie. De winnaars van de Talend Data Masters Awards 2016 zijn:

Winnaars hoofdprijs
· Klanteninteractie: Air France-KLM – Deze luchtvaartmaatschappij ontwikkelde een 360 graden overzicht van de 90 miljoen passagiers die jaarlijks vervoerd worden. Data uit diverse gegevensbronnen werden geïntegreerd om passagiers een unieke reiservaring te kunnen bieden.
· Business ROI: Lenovo – De PC fabrikant analyseert jaarlijks meer dan 22 miljard transacties en 11 miljard klantgegevens om het koopgedrag en de buyer journey te monitoren. Dit heeft bijgedragen aan een reductie van de operationele kosten van 1 miljoen dollar en een gemiddelde omzetstijging van 11 procent per eenheid.
· Open source: International Consortium of Investigative Journalists (ICIJ) – Deze organisatie van ruim 400 onderzoeksjournalisten in 80 landen analyseerde – in samenwerking met de Duitste krant Süddeutsche Zeitung – 2,6 terabyte aan ongestructureerde data om licht te werpen op 215.000 lege organisaties. De onderzoeksresultaten staan bekend als de ‘Panama Papers’.
· Non-profit: United Network for Organ Sharing (UNOS) – Deze Amerikaanse private non-profitorganisatie beheert het landelijke systeem voor orgaantransplantaties. UNOS verkortte de tijd van data integratie van 18 naar 3 tot 4 uur, waardoor transplantatiecentra beter op de hoogte zijn van alle getransplanteerde organen in de laatste 3 maanden. Hierdoor kunnen er betere beslissingen worden gemaakt en meer mensenlevens worden gered.

Winnaars in de categorie Business Excellence
· PRGX Global – Deze leverancier van diensten op het gebied van incasso, winstherstel en audits analyseert jaarlijks twee miljoen klantdossiers om omzetlekken in inkoop- en betalingsprocessen te detecteren en verhelpen. De snelheid van deze analyses is daarmee vertienvoudigd.
· Sidetrade – Deze SaaS-gebaseerde financiële dienstverlener specialiseert zich in het verbeteren van de prestaties van de ‘sales to cash’-cyclus. Sidetrade analyseert en anticipeert op het betalingsgedrag van klanten op basis van data science technologies om de klanttevredenheid te verbeteren en de omzet te verhogen.
· Lyoness – Leden van deze wereldwijde winkelgemeenschap krijgen een deel van hun geld terug wanneer zij aankopen doen bij aangesloten winkels. Lyoness migreerde de eigen systemen naar beheerplatformen in Salesforce Cloud om beter te kunnen inspelen op de behoeften van verkopers.
· Ring Central – Deze aanbieder van een cloudplatform voor communicatie en samenwerking heeft de verzameling van personeelsinformatie uit diverse systemen geautomatiseerd. Dit biedt werknemers toegang tot persoonlijke dossiers op basis van selfservice. Het zorgde voor een aanzienlijke verlichting van de werkdruk van de HR-afdeling.
· VINCI – Deze wereldwijde speler in vergunningen en bouw ontwikkelde een efficiënter en meer verbonden HR-proces voor het beheer van de werknemersgegevens, van het moment dat ze in dienst treden tot het moment waarop ze de organisatie verlaten.

Winnaars in de categorie Customer Excellence
· BetVictor – Deze Europese aanbieder van online games implementeerde BetVictor een goed presterend dataplatform voor het identificeren, analyseren en segmenteren van gedragspatronen van spelers. Hierdoor kunnen relevantere en meer gepersonaliseerde suggesties geboden worden aan het wereldwijde bestand van ruim 500.000 klanten.
· Calor Gas – De Britse leverancier van LPG met meer dan 100.000 binnenlandse klanten ontwikkelde een Customer-360-programma voor het verbeteren van de winstgevendheid en segmentatie. Hierdoor is Calor Gas in staat om de juiste persoon op het juiste moment meer gerichte aanbiedingen te doen. Het programma heeft bijgedragen aan meer klantbehoud en een hogere omzet.
· Domino’s Pizza – De pizzabezorgingsketen bezorgt dagelijks miljoenen pizza’s. Domino’s integreert klantengegevens uit diverse mobiele en e-mailkanalen om de efficiëntie te vergroten en klanten een flexibeler bestelling- en leveringsproces te bieden.
· Flybe – De Europese regionale luchtvaartmaatschappij moderniseerde zijn bedrijfsbrede backofficesysteem om kernactiviteiten te stroomlijnen. Hierdoor verbeterde de efficiëntie, klantenservice en dienstverlening.
· HomeServe – Met meer dan twee miljoen klanten is HomeServe een grote Britse aanbieders van thuiszorg. Door de ontwikkeling van een systeem dat een 360 graden klantoverzicht biedt, kon het zijn dienstverlening optimaliseren en voldoen aan de strikte brancherichtlijnen.
· Jaeger – Het Britse modemerk en winkelketen Jaeger zorgde voor ingrijpende verbeteringen aan de data architectuur, waardoor legacyplatformen en -processen vervangen zijn door efficiënter datamanagement. Daarnaast is de fundering gelegd om de retail prestaties en nieuwe manieren van werken te verbeteren.
· Keolis – Om meer inzicht in de uiteenlopende behoeften van passagiers te krijgen en daar effectief op in te spelen, ontwikkelde Keolis een gebruiksvriendelijke app (PlanBookTicket) die een ‘one-stop-shop’ biedt voor reizigers. Het bestaat uit drie stappen: de juiste route vinden, een ticket selecteren en de betaling verwerken.
· Wejo – Deze reis- en locatiegebaseerde ‘smart driving’ software startup, gebruikt een moderne data architectuur die real-time data streamt en zo organisaties snelle en praktische inzichten biedt. Wejo stuurt hiermee ook gerichte waarschuwingen naar appgebruikers.
Veolia Water Technologies ontving ook een Talend Data Masters award voor innovatie in customer excellence.

Winnaar beste Value Added Reseller
· Datalytyx – Deze Talend platinum partner en Britse dienstverlener op het gebied van big data, digitale transformatie en realtime data-analyse, werkt samen met Talend om klanten een duurzame ROI te bieden die eerder voldoen aan de bedrijfseisen en bijdragen aan een meer datagedreven besluitvorming.

De winnaars van de 2016 Talend Data Masters Awards maken gebruik van diverse oplossingen van Talend en technologieën van partners om hun doelstellingen op het gebied van digitale transformatie te realiseren. De oplossingen die zij gebruiken zijn onder meer Talend Big Data, Talend Real-Time Big Data, Talend Integration Cloud, Talend Data Integration en Talend Master Data Management.

Meer informatie: Talend
Aanvullende informatie over de winnaars van de Data Masters Awards

Partners