20-10-2016

Pyramid Analytics behaalt topposities in BI Survey 16 van BARC

Deel dit bericht

Pyramid Analytics kondigt aan dat BI Office meerdere topposities heeft behaald in The BI Survey 16 van BARC. De categorieën waarin BI Office de nummer één plek veroverde, zijn onder andere Self-service, Customer experience en Chosen as standard. In totaal scoorde BI Office in 21 van de 32 categorieën een eerste plaats.

The BI Survey 16 van BARC is gebaseerd op de resultaten van de meest uitgebreide internationale enquête onder business intelligence eindgebruikers. In totaal ondervroeg BARC 3.137 eindgebruikers en rangschikte het 37 verschillende BI-producten. De leveranciers werden verdeeld in verschillende referentiegroepen. BI Office werd opgenomen in de volgende groepen: dashboarding-gerichte producten, EMEA-gerichte leveranciers, OLAP-analyse-gerichte producten en self-service rapportage-gerichte producten. In 21 van de 32 categorieën scoorde BI Office een eerste plaats (top-ranked) of een leiderspositie (top 25 procent van de referentiegroep) in ten minste één van de referentiegroepen.

Self-service
Daarnaast ontving BI Office acht KPI-topposities onder-EMEA gerichte leveranciers, acht onder OLAP-gerichte producten, twee onder self-service rapportagegerichte producten, en twee in dashboarding-gerichte producten. Enkele topposities van BI Office zijn:
• Self-service: Voor het derde jaar op rij staat BI Office op nummer 1 in de self-service-categorie in drie van de vier referentiegroepen. Naast goede ad hoc query-mogelijkheden, biedt de datamodellering-wizard van BI Office flexibiliteit en self-service voor zakelijke gebruikers, waardoor ze verschillende gegevensbronnen kunnen combineren en in-memory modellen kunnen creëren in Microsoft SQL Server. Zakelijke gebruikers kunnen ook zelfstandig gebruik maken van vooraf gedefinieerde geavanceerde analytische functies, interactieve dashboards creëren en contextrijke, drukklare rapporten genereren.
• Customer experience: BI Office staat op nummer 1 voor customer experience in alle vier van zijn referentiegroepen. Volgens BARC “staat Pyramid Analytics aan de top van de competitie op het gebied van customer experience door de uitstekende KPI-resultaten voor ease of use, self-service, performance satisfaction en recommendation. Dit toont aan dat gebruikers van BI Office bijzonder tevreden zijn met de oplossing.”
• Chosen as standard: Deze KPI is gebaseerd op hoe vaak het product door respondenten wordt gekozen als een standaard op multiproduct-sites. BI Office staat op nummer 1 in deze categorie in drie van de vier referentiegroepen. In de dashboarding-gerichte referentiegroep behaalde BI Office een Chosen as standard score van 9,3 van 10, veel meer dan het gemiddelde van 6,2. Volgens de BARC BI Survey 16 “zijn klanten zo onder de indruk van de software dat ze deze vaak kiezen als hun standaard BI-oplossing.”

Veelzijdigheid
Uit de resultaten van de enquête blijkt ook veelzijdigheid van BI Office. Een groot deel van de klanten zegt dat ze het gebruiken voor dashboards, eenvoudige data-analyse, standaardrapportage en ad hoc queries. Daarnaast wordt BI Office als het nummer één platform genoemd voor geavanceerde analytics-projecten in de komende 12 maanden.
Senior Analyst Larissa Seidler bij BARC was onder de indruk van de bovengemiddelde resultaten van Pyramid Analytics in een aantal belangrijke categorieën in het onderzoek van dit jaar. “Een bevestiging van waarom klanten zo’n hoge dunk hebben van het platform.” Mede-oprichter en CEO Omri Kohl van Pyramid Analytics is verheugd. “Met de behaalde topposities voor customer experience in al onze referentiegroepen worden wij nog meer gemotiveerd om onze BI Office gebruikers de beste ervaring te bieden met ons platform.”

Meer informatie over Pyramid Analytics in The BI Survey 16 en het volledige onderzoek.

Partners