12-07-2016

Vomar Voordeelmarkt kiest voor de Omnichannel Suite van Centric

Deel dit bericht

Vomar Voordeelmarkt heeft opdracht gegeven haar winkelautomatisering te vervangen door de Omnichannel Suite van Centric. De implementatie hiervan valt samen met het doorvoeren van de ‘rode formule’ van de supermarktketen.

Vomar Voordeelmarkt zocht een oplossing voor onder andere het realtime en eenduidig ontsluiten van data over meerdere kanalen en touchpoints. In de nieuwe formule van Vomar Voordeelmarkt is traditionele bediening op de winkelvloer vervangen door zogenaamde werkunits. Deze minikantoren zijn voorzien van een computer waarmee medewerkers alle administratieve taken kunnen uitvoeren en tegelijkertijd als vraagbaak dienen voor de klant. Na een selectieprocedure koos Vomar Voordeelmarkt voor de combinatie van het Omnichannel Business Platform, de Point of Service en inPosition Mobile, allen onderdeel van de modulaire Centric Omnichannel Suite.

Omnichannel Business Platform als regisseur
Het centrale Omnichannel Business Platform is de spil in de nieuwe omgeving. Het Omnichannel Business Platform faciliteert de operationele processen in de Vomar Voordeelmarkt-winkels en is de regisseur over de data die in de verschillende kanalen gebruikt wordt, van webshop tot (zelfscan)kassa tot mobiele applicatie. Dit systeem moet 24x7 beschikbaar zijn en wordt daarom op een high available infrastructuur geïnstalleerd.

Accurate winkelprocessen
In de filialen zal Vomar Voordeelmarkt Centric’s Point of Service-kassa’s (PoS) en inPosition Mobile (multi-touchpointplatform voor ondersteunen van winkelprocessen) gebruiken. Daarbij worden de PoS-kassa’s geïntegreerd met de bestaande cash managementoplossing SafePay voor een volledig gesloten contant geldstroom. Dit bespaart Vomar Voordeelmarkt tijd en kosten en verlaagt het risico op fraude. inPosition Mobile zorgt daarnaast dat veel voorkomende winkelprocessen met een handterminal kunnen worden uitgevoerd, zoals het automatisch genereren van nieuwe barcodestickers voorzien van een nieuwe verkoopprijs. Zo wordt derving teruggedrongen en het automatisch bestelproces accurater.

Rode formule
Volgens CFO Hein Breekveldt bij Vomar Voordeelmarkt vraagt de recent gelanceerde ‘rode formule’ om geruisloos functionerende backofficeprocessen. “Met de Omnichannel Suite en de bijbehorende services van Centric, hebben wij alle vertrouwen dat we daarvoor een goede basis leggen.” Vomar Voordeelmarkt introduceerde de succesvolle rode formule in 2015 en wil het aantal ‘rode’ winkels dit jaar uitbreiden tot ruim veertig.

Meer informatie: Centric

Company:

Centric

Partners