02-06-2016

Vergelijkingssite kiest Talend Data Fabric voor afhandelen data in AWS Cloud

Deel dit bericht

MoneySupermarket.com gebruikt Talend Data Fabric in combinatie met Amazon Web Services als basis voor zijn ondernemingsbrede IT-cloud transformatie en om de klantbeleving te verbeteren. MoneySupermarket.com is een van de grootste prijsvergelijkingssites in het Verenigd Koninkrijk met een omzet van een kleine 370 miljoen euro.

De missie van MoneySuperMarket is om elk huishouden te helpen geld zo goed mogelijk te besteden. Via de drie merken MoneySuperMarket.com, TravelSuperMarket.com en MoneySavingExpert.com streeft MSM ernaar consumenten te helpen afgewogen financiële keuzes te maken, over te stappen naar producten met een hogere waarde, of om prijzen te vergelijken van een reeks reismogelijkheden om hen te verzekeren van een droomvakantie. Het doel van MSM is om elke bezoeker van zijn sites een moeiteloze, informatieve en intuïtieve ervaring te bezorgen.

Licentiemodel
Om aan dit doel te voldoen zocht MSM naar mogelijkheden om zijn e-handel efficiënter te laten verlopen door snellere responstijden en een verbeterde aankooproute voor zijn klanten. Data-integratie is een kritiek onderdeel van dit proces, omdat informatie moet worden gekoppeld aan een grote verscheidenheid aan databronnen en beschikbaar moet zijn voor een reeks verschillende apparaten om de klantervaring te optimaliseren. “Onze uitdaging was een oplossing te vinden die overeenstemt met de uitgangspunten van onze CTO voor het automatiseren van onze IT-omgeving op een kostenefficiënte en cloudonafhankelijke manier”, zegt Ian Edwards, technisch beheerder van het datawarehouse bij MSM. “We hadden al snel door dat Talend met zijn cloudmogelijkheden, open source wortels en licentiemodel aan onze behoeften kan voldoen en kan helpen onze infrastructuur naar een hoger niveau te tillen.”

Cloudgebaseerd
MSM wilde naar een cloudinfrastructuur gaan om zijn IT-omgeving flexibeler te maken, zodat het snel nieuwe diensten kan lanceren, nieuwe markten kan aanboren, kan opschalen en de groei van de onderneming kan verhogen. “We hebben gekozen voor een cloudmodel vanwege de flexibiliteit. Het staat ons toe om snel workloads te uploaden of downloaden om snel de gevarieerde datavolumes gedurende de hele dag van onze site te kunnen analyseren”, zegt Edwards. “Een cloudomgeving geeft ons ook een overzienbaar en beheersbaar pad naar de toekomst; of we nou een hybride of pure cloudomgeving krijgen. In beide gevallen beschikken we over de mogelijkheid ons bedrijf te laten groeien.”

Hybride datawarehouse-architectuur
Het bedrijf heeft ervoor gekozen Talend te benutten in een hybride datawarehouse-architectuur bovenop AWS. MSM gebruikt open source beheergereedschap om de Talend software te installeren en te configureren op AWS EC2. Deze architectuur maakt het mogelijk voor MSM om eenvoudig het juiste mengsel van bronnen te kiezen dat nodig is om de applicaties te ondersteunen die nodig zijn om data te aggregeren van de verschillende bronnen. En om de klanten een grote keus te bieden aan Financiële, reis- en verzekeringsaanbiedingen. “MoneySuperMarket is een mooi voorbeeld van hoe Talend organisaties kan helpen voordeel te halen uit de elasticiteit en kostenvoordelen van Amazon door automatisch EMR (Elastic MapReduce) en Redshift clusters te starten en te stoppen als integratiewerkzaamheden klaar staan om te worden uitgevoerd”, zegt vice president Ciaran Dynes bij Talend. “Nu kunnen IT-afdelingen de kosten van datawarehousingopdrachten beter beheersen en tegelijkertijd productiviteit en flexibiliteit verbeteren.”  

Meer informatie over de MoneySuperMarkets.com case van Talend.

Partners