27-05-2016

Pyramid Analytics biedt workflow-integratie tussen BI Office en Microsoft Power BI

Deel dit bericht

Pyramid Analytics, leverancier van een enterprise Business Intelligence platform, heeft samen met Microsoft de productiviteitsmogelijkheden van de Power BI Desktop verenigd met zijn analytics-platform, BI Office.

Met de nieuwe ‘Publish to Pyramid Server’-functionaliteit kunnen gebruikers hun rapporten en visualisaties naar een centrale repository publiceren. Zo kunnen ze data uit verschillende omgevingen op een enkele locatie samenbrengen, met geïntegreerde security en governance, allemaal vanuit een web-based, on-premise of private cloud platform.

Investeringen
Volgens CTO Avi Perez van Pyramid Analytics kunnen organisaties met BI Office van Pyramid Analytics hun Microsoft BI-investeringen maximaliseren, zonder zich zorgen te hoeven maken over security. “De oplossing verbetert het beheer en biedt daarnaast een rijkere analytics-ervaring. De nieuwe functionaliteit die samen met de Power BI Desktop wordt geboden, zorgt ervoor dat Power BI-gebruikers hun content, rapporten en datamodellen on-premise of in private clouds kunnen houden, maar die content veilig naar BI Office kunnen publiceren. Dit maakt een betere samenwerking mogelijk met behulp van de rijke mogelijkheden die BI Office daarvoor biedt. Dit levert grote voordelen op voor bedrijven die hun investeringen in Power BI beter willen benutten door een ​​geïntegreerde analyse-workflow te creëren, die ze in staat stelt om beter te concurreren en een data-driven organisatie te worden.”

Mobiliteit
Bedrijven van elke omvang zullen een grote meerwaarde ervaren van collaborative datagebaseerde besluitvorming. Dit wordt mogelijk gemaakt door de volgende voordelen van BI Office:
- Biedt altijd en overal inzicht. Mobiliteit is een centraal onderdeel van de strategie van Pyramid Analytics en ingebouwd in de BI-Office architectuur. Dit geeft gebruikers een naadloze, mobiele weergave van non-public cloud-content.
- Ontsluit gegevens en inzichten die zijn opgesloten in individuele desktops. Gebruikers kunnen het rijke BI Office platform gebruiken voor self-service analytics in een gedeelde en veilige omgeving, waar ze meerdere databronnen kunnen combineren, gebruikmakend van consistente businesslogica.
- Integreert met SQL Server Reporting Services (SSRS) en andere zakelijke content. BI Office biedt een enkele analyticsomgeving waarin gebruikers views en panelen van meerdere locaties kunnen integreren, inclusief in-memory of cube-bronnen, rapportagetools van derden zoals SSRS, en webgebaseerde content.
- Verbreedt gebruikersadoptie van de Microsoft Power BI Desktop. Biedt een mechanisme om door eindgebruikers gegenereerde content in de Power BI Desktop zichtbaar te maken.
- Integreert meerdere bronnen in gecentraliseerde dashboards. Biedt een enkele analyticsomgeving waar gebruikers content uit verschillende bronnen kunnen integreren, universele interacties kunnen gebruiken, en de context on the fly kunnen veranderen.
- Vergroot de waarde van SQL Server. Bevestigt de positie van Microsoft SQL Server als de belangrijkste enterprise analytics-engine als deze wordt gekoppeld met BI Office, een best-in-class BI front-end.
- Biedt een enterprise beheeromgeving. BI Office biedt een intuïtieve, lokale beheeromgeving om content gegenereerd met de Power BI Desktop, evenals content die is gemaakt in BI-Office, te publiceren en delen.
- Creëert een geïntegreerde end-to-end analytics-workflow. Levert complete end-to-end Business Intelligence, die de adoptie door eindgebruikers verbreedt, zonder in te leveren op IT-governance of administratieve controle.
- Maakt delen en samenwerken mogelijk. Biedt een platform voor gebruikers om content die gegenereerd is met de Power BI Desktop te delen, inclusief mogelijkheden voor het aanbevelen van content en getrapte conversaties.

Meer informatie over Publish to Pyramid Server

Partners