23-05-2016

Trifacta door Bloor Research erkend als leider in data preparation

Deel dit bericht

Trifacta heeft aangekondigd dat het is geselecteerd als topleverancier in de 2016 Self-Service Data Preparation & Cataloguing Market Update door Bloor Research.

In het jaarlijkse onderzoek door Bloor Research zijn twintig leveranciers geëvalueerd, waarbij dit jaar de nadruk lag op self-service. Zoals in het onderzoek wordt gesteld is gegevensvoorbereiding een essentieel onderdeel van het analyseproces, dat gebruikers in staat stelt om efficiënter met relevante gegevensbronnen te verbinden, en joins, deduplicatie, transformatie, zuiveren, verrijking, filteren mogelijk te maken.

Toegenomen vraag
Volgens CEO Adam Wilson van Trifacta is in de afgelopen twee jaar de vraag naar self-service data preparation omhooggeschoten. “Erkenning als leider in de 2016 Self-Service Data Preparation & Cataloguing Market Update van de Markt door Bloor Research valideert verder onze gebruikersgerichte benadering bij het leveren van de meest intuïtieve, productieve ervaring voor de omgang met gegevens van alle soorten en maten. Gebruikt door meer dan 3.000 bedrijven in 121 landen, helpt Trifacta organisaties in het proces van ruwe data naar verfijning, bij het overbruggen van de kloof tussen ongeorganiseerde data lakes en de zuivere gestructureerde gegevens die ze nodig hebben voor analysedoeleinden. We zijn verheugd om de meest gebruikte data wrangling oplossing op de markt te zijn en door Bloor Research geselecteerd als topleverancier," aldus Wilson.

Functionaliteit
Research director Philip Howard bij Bloor Research zag in het onderzoek van dit jaar de nadruk liggen op self-service data preparation en gebruikerservaring. “Vanuit oogpunt van functionaliteit kan Trifacta elke vergelijking met een ander product op de markt doorstaan."
Erkenning door Bloor Research volgt op Trifacta’s recente selectie door Dresner Advisory Services voor het tweede achtereenvolgende jaar als leider in data preparation data.

Het rapport is onafhankelijk gemaakt door Bloor Research en de volgende leveranciers werden opgenomen in de studie: Alation, Alteryx, ClearStory Data, Datameer, Datawatch, Experian, FreeSight, IBM, Informatica, Oracle, Paxata, Rocket, SAP, SAS, Talend, Tamr, TICS, Trifacta, Unifi en Waterline. Het rapport van Bloor Research is beschikbaar voor download.

Partners