01-02-2010

RSA verhoogt klanttevredenheid met 15 procent

Deel dit bericht

Verzekeraar analyseert houding en gedrag van klanten met software van IBM/SPSS.

Wereldwijd verzekeraar RSA (voorheen Royal & SunAlliance) zet predictive analytics-software van SPSS, an IBM Company, in om klanttevredenheid en -behoud te vergroten door gebruik te maken van slimmer informatiemanagement. RSA gebruikt IBM SPSS Data Collection voor het verzamelen en analyseren van prospect- en klantfeedback.  De technologie maakt het voor RSA mogelijk om gedetailleerde informatie te verzamelen over attitudes, meningen en voorkeuren van klanten, ongeacht hun herkomst, taal of communicatiekanaal, tijdens de verschillende fasen in hun levenscyclus. Deze informatie wordt vervolgens gebruikt om te bepalen wat de belangrijkste factoren zijn voor klanttevredenheid, zoals bijvoorbeeld de mate van voldoening na het eerste telefonische contact en de toegang tot een helpdesk. Op deze manier wordt de klantervaring verbeterd en kunnen producten op maat worden aangeboden.  “In het huidige economisch klimaat vormen klanttevredenheid en -behoud de hoogste prioriteit voor ons”, zegt Nigel Bowman, Head of Customer Experience bij RSA. “Deze technologie is cruciaal geweest bij het meten van de service aan klanten en biedt een diepgaand inzicht in gedrag en intenties. Dit helpt ons bij het verbeteren van onze bedrijfsprocessen.” “Vandaag de dag moeten managers zich meer baseren op feiten en dus niet alleen afgaan op hun intuïtie”, zegt Jaap Vink, senior principal bij SPSS Benelux. “Met predictive analytics-software is het mogelijk om patronen te ontdekken in grote hoeveelheden gegevens, waardoor belangrijke inzichten worden verkregen en een nieuw intelligentieniveau kan worden bereikt. Door de inzet van predictive analytics kunnen organisaties hun werkwijze veranderen, waardoor ze slimmer kunnen concurreren.”  Bron: SPSS

Company:

SPSS

Partners