12-05-2010

Millward Brown kiest voor Scanmar

Deel dit bericht

‘Brand-tracking’ leunt zwaar op presentatie en analyse van zeer grote volumes data.

Scanmar’s MarketingTracker software is door Millward Brown geselecteerd als preferred online rapportage, analyse en dashboard oplossing na een uitgebreide pitch met een aantal leidende BI-leveranciers. Millward Brown (onderdeel van WPP’s Kantar group) is het grootste internationale marktonderzoek bureau gespecialiseerd in ‘brand tracking’ studies. Met kantoren in 51 landen werkt Millward Brown voor 70 van de top 100 merken in de wereld. Jaarlijks worden duizenden ‘brand tracking’ studies uitgevoerd, waarvan veel in meerdere landen, voor veel van werelds grootste merkfabrikanten en grote spelers in de FMCG sector. De analytische requirements, voortkomend uit de door Millward Brown ontwikkelde ‘brand tracking’ methoden die sterk leunen op presentatie en analyse van zeer grote volumes survey en non-survey time-serie data, zijn van nature de sterke kanten van de Scanmar oplossing. Scanmar is een Nederlandse BI software ontwikkelaar gespecialiseerd in marketing toepassingen. MarketingTracker is het door Scanmar ontwikkelde Marketing Informatie Platform voor de integratie en analyse van multiple marketing- en sales databronnen. MarketingTracker analytical server maakt gebruik van de Oracle 10g Olap database technologie. De oplossing is in gebruik bij veel toonaangevende merkfabrikanten (Philips, Heineken, FrieslandCampina, Mars, British American Tobacco e.d.). Bron: Scanmar.

Company:

Scanmar

Partners