30-09-2015

Onderzoek: data-integratie grootste uitdaging voor Salesforce-gebruikers

Deel dit bericht

Progress heeft de resultaten bekendgemaakt van een wereldwijd onderzoek. Het onderzoek is uitgevoerd in samenwerking met Dimensional Research en richt zich op de integratie van Salesforce-implementaties door gebruikers, professionals en IT-beheerders. De uitkomsten bieden inzicht in de belangrijkste uitdagingen, gebruikspatronen en de toekomstplannen voor Salesforce-implementaties. Voor het onderzoek zijn ruim 200 actieve Salesforce-gebruikers en -professionals van verschillende organisaties, sectoren en regio’s ondervraagd. 

“Hoewel Salesforce een integraal onderdeel blijft van bedrijfsprocessen, gaat dit onderzoek dieper in op de belangrijkste uitdagingen die een rol spelen bij het optimaal benutten van de mogelijkheden van dit platform”, stelt Michael Benedict, President, Data Connectivity and Integration bij Progress. “Terwijl 89 procent van de respondenten van plan zijn om de komende twee jaar nieuwe Salesforce-implementaties uit te rollen, is het duidelijk dat data- en applicatie-integratie enorm belangrijk zijn en blijven. Dit vereist dat ondernemingen gebruik maken van de juiste tools, technologie en best-practices om Salesforce nog beter te benutten.”  

De belangrijkste uitkomsten van het onderzoek zijn:

  • Salesforce is bedrijfskritisch verweven: de respondenten van het onderzoek geven aan dat Salesforce-integraties verweven zijn met verrassend veel verschillende soorten applicaties binnen de onderneming, waaronder ondersteunende systemen (46%), ERP, lead generatie, marketing, verzendingen en vergunningaanvragen. System of record applicaties zijn betrokken bij 38 procent van alle integraties. Bovendien heeft 12 procent van de ondervraagde ondernemingen momenteel meer dan tien applicaties en databronnen gekoppeld aan Salesforce.
  • Gebrek aan data-integratie heeft impact op de performance: 54 procent van de respondenten geven aan dat het integreren van applicaties en databronnen hun grootste uitdaging is. Dit komt door uitdagingen met on-premise applicaties (37%), systems of record applicaties (47%), connectiviteit (40%) en gedeelde databronnen (37%). Van de respondenten geeft 63 procent aan dat integratie-uitdagingen leiden tot verminderde performance van Salesforce.
  • Gebruikers zien ook veel voordelen: Ondanks de huidige uitdagingen geeft 56 procent van de respondenten aan dat Salesforce intuïtief en gebruiksvriendelijk is. 48 procent van de respondenten is van mening dat Salesforce de effectiviteit van hun sales teams heeft vergroot.

Voor het onderzoek zijn ruim 200 gebruikers, professionals en IT-beheerders die momenteel verantwoordelijk zijn voor het beheren van Salesforce ondervraagd. De deelnemers van het onderzoek zijn afkomstig uit verschillende industrieën, waaronder de technologiesector (22%), productie-industrie (18%), financiële dienstverlening (13%) en zorgsector (10%). De overige respondenten zijn werkzaam binnen de sectoren telecom, overheid, retail, onderwijs, non-profit en transport. De functieomschrijvingen liepen uiteen van corporate IT, sales, product- en algemeen management, productie, finance/accounting en marketing. 82 procent van de respondenten is afkomstig uit Noord-Amerika (VS/Canada), 12 procent is afkomstig uit EMEA, 1 procent uit Centraal/Zuid-Amerika en 5 procent van de respondenten komt uit Azië.

Partners