14-09-2015

Philips toont nieuwe digitale zorginnovaties op Dreamforce 2015

Deel dit bericht

Philips toont op Dreamforce 2015 de kracht van het samenbrengen van persoonlijke en klinische data om mensen met een chronische aandoening te ondersteunen. Keynote-presentaties en aankondiging van digitale zorgoplossing die nieuwe manieren biedt voor zelfmanagement en samenwerking met zorgverleners.

Koninklijke Philips N.V. heeft vandaag details bekendgemaakt over zijn deelname aan het Dreamforce-congres, dat dit jaar van 15 tot en met 18 september plaatsvindt in San Francisco (VS). Tijdens Dreamforce zal Philips laten zien hoe het werkt aan het transformeren van de gezondheidszorg om mensen van een 'connected' en geïntegreerde zorgdienstverlening te kunnen voorzien waarbij de patiënt centraal staat. Philips zal daarnaast als 'Manufacturing Featured Partner' op de Salesforce Customer Showcase tonen welke mogelijkheden ontstaan als consumenten- en gezondheidsapparatuur, waaronder mobiele applicaties en verlichting, worden gekoppeld om consumenten te helpen gezond te leven.

Voortbouwend op de vorig jaar bekendgemaakte strategische samenwerking met Salesforce zal ook worden getoond hoe op basis van de diepgaande kennis van Philips van de consumentenmarkt en van klinische toepassingen, in combinatie met de IT-capaciteiten van Philips en het CRM-platform van Salesforce, zinvolle, op gegevens gebaseerde klinische innovaties mogelijk worden. Philips wil patiënten en zorgverleners nieuwe manieren aanreiken om samen te werken, onder meer online, om zo met meer vertrouwen besluiten te nemen over gezondheid en leefstijl. Met het oog daarop presenteert Philips een nieuwe digitale oplossing die de zorg voor de wereldwijd bijna 400 miljoen diabetespatiënten en hun zorgverleners zal verbeteren. 

"De digitale gezondheidsrevolutie verschaft consumenten nieuwe mogelijkheden om hun gezondheid en welzijn in eigen hand te nemen. Dankzij de gegevens van gekoppelde apparatuur krijgen wij een diepgaander inzicht in hoe we doelgroepgerichte gezondheidsbegeleiding kunnen aanpakken, bijvoorbeeld voor chronisch zieken", aldus Jeroen Tas, CEO van het Philips-onderdeel Healthcare Informatics Solutions and Services. "Door gegevens van patiënten via een beveiligd netwerk te koppelen aan klinische gegevens, creëren we informatie die concreet toepasbaar is. We bevorderen daarmee de kwaliteit van het zelf kunnen managen van ziekten en verbeteren in potentie de algehele gezondheidstoestand van patiënten." 

Philips zal ook op Dreamforce aanwezig zijn om deel te nemen aan de sessies en keynote-presentaties, waaronder:

  • Salesforce Customer Theater Keynote: Connecting Patients & Providers for Continuous Care - Op donderdag 17 september om 9.30 uur lokale tijd bespreken Jeroen Tas en Lucien Engelen, directeur van het REshape Innovation Center van het Radboudumc, hoe gezondheidszorg en technologie samensmelten om de zorgverlening te verbeteren. Ook zullen ze een demonstratie geven van een nieuw Philips-prototype dat Philips heeft ontwikkeld in samenwerking met het Radboudumc en Salesforce.
  • Health and Life Sciences Salesforce Industry Breakout: Innovate in Life Sciences: Connect with Patients to Drive Brand Loyalty - Op donderdag 17 september om 11.00 uur lokale tijd gaan Tas en Engelen in op de vraag hoe chronische ziekten het leven van mensen beïnvloeden en hoe technologie en samenwerking de zorg voor deze patiënten kunnen verbeteren. 
  • Dreamforce LIVE: Op vrijdag 18 september om 9.25 uur lokale tijd nemen Tas en Engelen deel aan een panelinterview met dr. Joshua Newman, algemeen directeur en Chief Medical Officer van Salesforce. In dit gesprek, dat live te volgen is via het Dreamforce LIVE-kanaal, bespreken de deelnemers het nieuwe prototype dat tijdens de Salesforce Customer Theater Keynote wordt gepresenteerd. 

Partners