10-05-2015

Pivotal wil met DevOps klanten een digital experience leveren

Deel dit bericht

"Met DevOps bied je klanten een digital experience", zo stelt Pivotal Software ceo Paul Maritz tijdens EMC World 2015. Met DevOps werken ontwikkelaars en IT-operations nauw samen om snel relevante software voor de business te ontwikkelen. Pivotal, leverancier van big data analytics en IT-transformatie oplossingen, is onderdeel van de EMC Federation.

Maritz zei tijdens de EMC World 2015 conferentie in Las Vegas dat bedrijven bewust zijn dat ze moeten veranderen om relevant te zijn in het digitale tijdperk. "Ze kunnen hun klanten een ‘digital experience’ leveren die uniek en origineel is, waardoor ze een waardevolle dienst leveren. Dat kan worden bewerkstelligd door een dominante rol te geven aan snelle software development waarbij wordt samengewerkt met IT Operations (DevOps). Dat doen bedrijven zoals Tesla, Uber en andere nieuwe succesvolle tech-bedrijven ook”, aldus Maritz.

De nieuwe lichting tech-bedrijven zoals Tesla zijn volgens Maritz succesvol omdat ze niet veel geld uitgeven aan marketing, maar concentreren op nauw contact met klanten. "Pivotal ontwikkelt geen software voor klanten, maar met klanten", aldus Maritz. "Een applicatie in de cloud zetten is niet voldoende, je moet de software altijd blijvend updaten om de beste functies te bieden.”

BMW

Autofabrikant BMW zei tijdens EMC World 2015 gebruik te maken van EMC Pivotal Big Data analytics en andere merken software, aldus Dirk Rueger, baas van ‘aftersales business analysis for digital processes bij BMW Group’. De ‘predictive maintenance’ software wordt gebruik in auto’s die op tijd aangeven wanneer er een reperatie nodig is voordat de bolide technische problemen krijgt.

Door: Witold Kepinski

Tags:

Digital, Big Data

Partners