18-02-2014

Deel dit bericht


De KNVB en Voetbalmedia BV (100% dochter van de KNVB) werken per 1 januari 2014 samen met 40 Beats, Crystalloids en SAS om de huidige marketingdatabase van de KNVB te verbeteren en daarmee het marketingbeleid te professionaliseren. De voetbalbond wil zijn partners en sponsoren beter ondersteunen en nieuwe commerciële mogelijkheden creëren voor merken die een voetbaldoelgroep willen benaderen.

Met de keuze voor 40 Beats, Crystalloids en SAS gaat de KNVB voor een optimale combinatie van specifieke marktkennis, ervaring en sterke analytische oplossingen. Jean-Paul Decossaux, commercieel directeur van de KNVB: ”Door deze samenwerking krijgen we nog beter inzicht in de wensen en behoeften van voetballers en voetbalfans. Daardoor kunnen we de mogelijkheden van onze marketingdatabase slimmer benutten. Doordat we gaan werken met intelligente analysetools van SAS, maken we de stap naar gerichte en gepersonaliseerde dialoogmarketing waarmee we onze partners en sponsoren optimaal ondersteunen en kunnen we relevante serviceproposities doen aan de voetballers en fans.”

Klantdata analyseren

Crystalloids optimaliseerde de huidige marketingdatabase en implementeerde de customer intelligence software van SAS. Daardoor kan de KNVB alle klantdata analyseren en op basis van die analyses voor verschillende doelgroepen meer gerichte en relevantere marketingcampagnes opzetten. “We zien dat er doorgaans erg veel data over klanten en potentiële klanten beschikbaar is”, zegt Mark Geestman, Directeur van 40 Beats. “Door deze informatie op een slimme manier te benutten kunnen organisaties campagnes inrichten die leiden tot hogere conversie en meer succesvolle en persoonlijker klantrelaties. De KNVB heeft een database met veel trouwe fans en voetballers. Dat biedt veel interessante mogelijkheden.”

Door: Witold Kepinski
 
 

Tags

Big Data