Aston Martin Red Bull Racing gaat samenwerken met IBM's Weather Company om raceteams aan een kritische voorsprong te helpen op de concurrentie door het gebruik van wereldwijde weerdata. Met de gegevens van de Weather Company kunnen Aston Martin Red Bull Racing teams betere beslissingen nemen voor en tijdens de race, inclusief pit-stop strategie, bandenkeuze en de finale set up van de auto.
In een sport waarbij beslissingen die worden genomen in een split second, het verschil maken tussen het worden van eerste of tweede, zijn deze weersgegevens cruciaal voor Formule-1 teams gezien de verschillende klimaten, circuits en weersomstandigheden die coureurs en teams van race op race ervaren.
Accurate historische data, bijvoorbeeld, zijn enorm belangrijk bij het selecteren van de banden, aangezien deze keuze bijna 14 weken voor de flyaway Grand Prix wordt gemaakt. Naarmate de race nadert wordt de combinatie van recente en historische weertrends voor de evenement locatie ingebracht in de softwaremodellen, waardoor het team zeer nauwkeurige instellingen voor aerodynamische prestaties van de auto kan ontwikkelen.
NASCAR's operations teams en Chevy Performance gebruiken ook data van The Weather Company om hun beslissingen op de dag van de race te verbeteren. De LTI Printing 250, is gewonnen door, Chevy Performance’s Austin Dillon dankzij de inzichten van The Weather Company. Door gebruik te maken van zeer lokale, real-time weersgegevens, kon het team hun beslissingen beter nemen en dit zorgde dat hij nummer 1 werd. Austin pakte de leiding in de 72ste ronde van 125 - Dillon en het team hadden nog maar weinig brandstof, maar een pitstop had hem de leidende posititie kunnen kosten. Het team keek naar de inzichten van de Weather Company en konden bepalen wat het exacte moment waarop de regen zou stoppen vanwege regen. Op basis van deze informatie reed hij door zonder te stoppen en behield de leiding toen het begon te regenen in de 91ste ronde, en de wedstrijd werd gestopt.
Meer informatie: IBM
16 mei 2024 Praktische en interactieve workshop met Nigel Turner Data-gedreven worden lukt niet door alleen nieuwe technologie en tools aan te schaffen. Het vereist een transformatie van bestaande business modellen, met cultuurverandering, een heront...
29 - 31 mei 2024Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over herkennen, beschrijven en ontwerpen van business processen. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikbare rich...
3 t/m 5 juni 2024Praktische workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over het modelleren met Entity-Relationship vanuit business perspectief. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikbare richtl...
10 t/m 12 juni 2024 Praktische workshop Data Management Fundamentals door Chris Bradley - CDMP-examinatie optioneel De DAMA DMBoK2 beschrijft 11 disciplines van Data Management, waarbij Data Governance centraal staat. De Certified Data Managem...
14 juni 2024 (halve dag online) Praktische en interactieve workshop met Nigel Turner In ons digitale tijdperk willen veel organisaties datagedreven worden en investeren zij fors in nieuwe technologieën om dit mogelijk te maken. Maar deze ...
17 t/m 19 juni 2024Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde trainer Lawrence Corr over het modelleren Datawarehouse / BI systemen op basis van dimensioneel modelleren. De workshop wordt ondersteund met vele oefeningen en prakti...
15 oktober 2024 Workshop met BPM-specialist Christian Gijsels over AI-Gedreven Business Analyse met ChatGPT. Kunstmatige Intelligentie, ongetwijfeld een van de meest baanbrekende technologieën tot nu toe, opent nieuwe deuren voor analisten met i...
17 oktober 2024 Praktische workshop Datavisualisatie - Dashboards en Data Storytelling. Hoe gaat u van data naar inzicht? En hoe gaat u om met grote hoeveelheden data, de noodzaak van storytelling en data science? Lex Pierik behandelt de stromingen i...
Deel dit bericht