23-02-2018

Oracle breidt zelfsturende mogelijkheden van Cloud Platform uit

Deel dit bericht

Oracle breidt de autonome diensten van haar Oracle Cloud Platform uit buiten de Oracle Autonomous Database. Daarmee worden alle diensten van dit platform zelfsturend, zelfbeveiligend en zelfherstellend. Met de uitgebreide reeks van autonome diensten wil Oracle een nieuwe norm zetten op het gebied van autonome cloudfunctionaliteit.

De autonome mogelijkheden van Oracle vormen een kernonderdeel van alle diensten van het Oracle Cloud Platform, zoals een autonome database die tijdens Oracle OpenWorld werd onthuld. De Oracle Autonomous Database maakt gebruik van artificial intelligence en algoritmes voor machine learning om een einde te maken aan foutgevoelige menselijke tussenkomst en handmatige optimalisatie. Bedrijven kunnen daarmee profiteren van ongekende beschikbaarheid, prestaties en beveiliging tegen aanmerkelijk lagere kosten. Meerdere autonome database-diensten – elk afgestemd op een specifieke workload – komen beschikbaar in 2018, waaronder Oracle Autonomous Data Warehouse Cloud Service voor analytics, Oracle Autonomous Database OLTP voor transactionele en gecombineerde workloads en Oracle Autonomous NoSQL Database voor snelle, grootschalige reads en writes.

Autonome beveiliging
Naast de Oracle Autonomous Database staat de beschikbaarheid van de autonome mogelijkheden van het Oracle Cloud Platform voor applicatieontwikkeling, mobile en bots, integratie, analytics, security en systeembeheer gepland voor de eerste helft van 2018. Alle diensten van het Oracle Cloud Platform maken gebruik van ingebouwde autonome mogelijkheden, zoals:
- Zelfsturende functionaliteit voor kostenbesparingen en verbeterde productiviteit: De diensten van het Oracle Cloud Platform maken een einde aan de noodzaak van menselijke tussenkomst bij de provisioning, beveiliging, monitoring, back-up- en herstelprocedures en probleemoplossing. Ze zijn in staat om zichzelf automatisch te upgraden en patchen en kunnen de rekenkracht en opslagcapaciteit zonder downtime uitbreiden.
- Autonome beveiliging voor minder risico’s: De diensten zijn in staat om zichzelf te beschermen tegen aanvallen van buitenaf en kwaadwillende insiders. Ze installeren wanneer ze in bedrijf zijn automatisch beveiligingsupdates om bescherming te bieden tegen cyberaanvallen, en versleutelen automatisch alle data.
-Autonoom herstel voor verbeterde beschikbaarheid: De diensten minimaliseren geplande downtime en bieden bescherming tegen ongeplande downtime.

Digital Assistant
Oracle toonde ook een Oracle Digital Assistant voor gebruikers om te interacteren in alle Oracle SaaS- en PaaS-diensten, waaronder analytics. Oracle Digital Assistant biedt gecentraliseerde verbindingen voor de gebruiker om te converseren in de CRM-, ERP-, HCM- en eigen applicaties van de gebruiker en business intelligence-data. De oplossing maakt gebruik van artificial intelligence om data slim te correleren en gebruikersgedrag te automatiseren. Een aantal mogelijkheden van de Oracle Digital Assistant:
- Integratie met spraakgestuurde devices, zoals Amazon Echo (Alexa), Apple Siri, Google Home en Speech, Harman Kardon (Cortana) en Microsoft Cortana.
- Diepgaande, op neurale netwerken gebaseerde machine-learning-algoritmen om de boodschap van de spraakgestuurde devices te verwerken en de input van de eindgebruiker te begrijpen en daarop actie te ondernemen.
- Slimme navigatie naar de bot met de kennis om de input van de eindgebruiker te verwerken.
- Diepgaande inzichten in gebruikersgedrag, context, voorkeuren en routines die de Oracle Digital Assistant gebruikt om namens de gebruiker zelflerend aanbevelingen te doen en te automatiseren in alle datasets.

Partners