23-10-2017

Vijftigjarig Capgemini presenteert nieuwe merkidentiteit

Deel dit bericht

Voortbouwend op haar vijftigjarige technologie-erfenis en reputatie, heeft Capgemini haar nieuwe logo en huisstijl gepresenteerd. De nieuwe merkidentiteit wil drie unieke kenmerken van Capgemini reflecteren, toegespitst op de zakelijke uitdagingen van zijn klanten en het ondersteunen van hun digitale ambities. Deze drie pilaren zijn: dynamiek, precisie en mensen.

Volgens Virginie Regis, lid van de Group Executive Committee en Group Marketing & Communications Director bij Capgemini, is het logo dertien jaar geleden voor het laatst opgefrist. “In de tussenliggende periode is er veel veranderd. Niet alleen de vorm en omvang van business is gewijzigd, maar de hele markt is ingrijpend veranderd. In het jaar waarin wij onze vijftigste verjaardag vieren zijn we de uitdaging aangegaan om onze merkidentiteit te vernieuwen. Het nieuwe logo en de huisstijl passen bij een organisatie in beweging en stralen tegelijkertijd uit dat wij de zakelijke uitdagingen van onze klanten met precisie en vertrouwen kunnen ondersteunen. In een tijd van digitale interacties hebben wij er bovendien naar gestreefd om ons logo menselijker te maken, dankzij het gebruik van een fris, handgeschreven format. We zijn nu bezig om de gehele merkarchitectuur van alle Group-merken onder de loep te nemen.”

Technologie is niets zonder de mensen erachter. Dit is de visie die Capgemini vanaf het begin uitdraagt en waar het nieuwe, handgeschreven logo bij aansluit. Bovendien past het volgens het bedrijf goed bij de in 2010 gelanceerde slogan, die nu nog net zo relevant is als in 2010: ‘People matter, results count.’

Tags:

Markt

Company:

Capgemini

Partners